BOJ NA KOSOVU – 10 SCENA

 

  

SRPSKA ARMIJA

 

DESETA SCENA

 

U dvorskoj sali nalazi se samo Car Lazar. Razgleda plan bitke na karti. Najednom cuje glas najavljivaca:

 

NAJAVLJIVAC:

Knez Vuk Brankovic!

 

Car se okrene prema vratima . U dvorsku salu zureci udje Brankovic. Skinu slem. Ne poklonivsi se veli:

VUK BRANKOVIC 

VUK BRANKOVIC:

Sta ti rekoh mislijo si mozda

Da ja to sve sa zaviscu cinim

Zato sto me Milos pobijedi

U onome kukavickom boju

Ali Care to nije po sredi

Niti sam se zlobe nadojio

Vec sve mogu u detalje reci

Dokazati bez i jedne lazi

 

Brankovic prilazi prestolu. Oklijeva da li da sjedne ili ne. Naposletku osloni straznjicu na prijesto i prekrsti ruke na prsima. Car se uputi prema prijestolu . Odmeri Brankovica . Ovaj se brzo ukloni. Car Lazar sjede pa veli:

 

CAR LAZAR

CAR LAZAR:

Ja te Vuce u svem ne razumem

Vidim da si u dahu sve reko

Pa se eto od price umori

Reci Vuce o cemu se radi

Al polako da bih te shvatijo

Moje vise ostarekle usi

Nisu kadre galamu slusati.

 

Brankovic se trze. Promeskolji. Gladi bradicu i lukavo veli:

 

VUK BRANKOVIC:

Oprosti mi moj Care Lazare

Nisam bijo kadar sve ti reci

Tijem tonom koji ti postujes

Zato nemoj da se zbog tog vredjas

Evo imam nepobitni dokaz

Da nas Milos suruje s Muratom

I da  hoce SRBIJU da izda

Preko mojih duplih dousnika

Saznao sam da je sa Toplicom

Sve sredijo da medj Turke ode

I odvesce vitezove nase

Kosancica i njegove momke

Pa da sjutra kad boj treba biti

Milos ce nas sa Turcima tuci

Kako ce mo onda ratovati

Kad sve tajne Murat Sultan ima

Uzalud ce vojska izginuti

Zbog tog gada RISCANSKOG  izroda

Koji proda CARA i SRBIJU

 

Car se zamisli. Pa onda veli:

 

CAR LAZAR:

Onda Vuce ako je to tako

Na veceri nasoj nocas tajnoj

Reci cu im necu nikom kriti

Ko je vjera a ko je nevjera

Pa tako mi BOG pomogo

 

Brankovic ustukne ali se brzo pribere. Pogladi bradicu i veli:

 

VUK BRANKOVIC:

Care Lazo to je tvoja volja

Da ti radis kako ti to hoces

I do samo jedinoga BOGA

Nikog nema u svom Srpskom Carstvu

Koji smije tebi da diktira

Ali Lazo ti razmisli malo

Ako li im sve u rijec kazes

Znace onda dousnici Turski

Da je stvar eto procurila

Pa ce onda taktiku da menja

Sultan Murat lukavosti Car

Zato bih ti savet Care dao

A to nije na meni da radim

I da Cara Srpskog koriziram

Vec je duznost moje casne duse

Da ti sve moje misli odam

Ti im nemoj nista nocas reci

O tom planu i zaveri njinoj

Nego pusti neka nam uteku

A mi ce mo onda parirati

Jer tad Turci nece nista znati

Da njihove te podle rabote

Tebi Care sve su sad poznate

A u tome onda sada stanju

Ti si tada mnogo jaci od njih

Jer adute ti u ruci drzis

 

Car Lazar odmahne rukom pa veli:

 

CAR LAZAR:

Necu Vuce tako mi HRISTA

Pa neka mi to poslednje bude

Igrati se s vitezom ja zmurke

Vec cu reci onako po pravdi

Pa ako je i malcice casan

Priznat ce nam te njegove grehe

I objasnit zasto nas je izdo

Pa i njemu ja sam cerku dao

Vukosavu moje divno cedo

Zar da onda izdajnik da smije

Moje dete za zenu da ima

 

Brankovic se povuce par koraka unazad. Ocima lukavo sara: tamo- vamo. Ali se brzo snadje. Prilazi Caru blize. Hvata rukom bradicu. Miluje je. Pa veli:

 

VUK BRANKOVIC:

Mili sura tako mi Marije

Tvoje cerke a i moje zene

Nisam ja ovo sve od zla

Sada tebi u detalje dao

Vec tako mi BOGA i SRBIJE

Sve sam dozno iz ozbinjne ruke

I tu nema ni jedne stvarcice

Koja nije kao sto sam reko

Al te molim kada tako hoces

Ti to njemu sve da nocas reces

Ne spominji moje ime sura

Jer ti znas Milosevu snagu

Izdajnik me moze pogubiti

A jos gore moje dousnike

Ako sazna da je procurilo

Pa ti onda sjutra na KOSOVU

Nema koga da ti tajne daje

Ne spominji Care ime moje

Pa ces vidjet da te nisam lago…

 

CAR LAZAR:

Ajd u redu junacino Vuce

 

Ovo -junacino- rece Car sa potsmehom. Sto Vuk Brankovic primeti. Ali se pretvara kao da to nije primetijo. Okrece glavu brzo na stranu. Car nastavlja:

 

CAR LAZAR:

Postedit  cu tvoje ime nocas

Reci cu im da sam sam saznao

I pitati sta je po srijedi…

 

Z A V E S A

This entry was posted in POEZIJA - POZORISNI KOMAD. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

