BOJ NA KOSOVU – 6 SCENA

 

  

SRPSKA ARMIJA

 

SESTA SCENA

 

TURSKI PLAN BITKE – LIKOVNI RAD: IRIS & SLOBODAN

 

 

 

 

Na bini je prikazana unutrasnjost  raskosno namestenog velikog satora Sultana Murata, koji sedi na seciji punoj svilenih jastucica raznih boja, noge je ukrstijo i pusi iz velike vodene lule.

Ispred  ulaza u sator nalaze se dva sa kopqima  u nakrst i sabljama  za pojasom, naoruzana  Janicara. Iza Sultana nalazi se par Janicara sa isukanim sabljama . Sa desne strane Sultana sjedi njegov najstariji sin prestonaslednik Jakob a sa leve mladji Bajazit. Na desnoj strani  satora sjede tri glavne vojskovodj: Ali, Evrenus i Sahin pase.

Celo ovo drustvo sluze cajem i slatkisima par mladih , zgodnih  zena , koje se posle nekoliko trenutaka udalje, klawajuci se prema Sultanu natraske napuste sator.

SAN SULTANA MURATA – LIKOVNI RAD: IRIS & SLOBODAN 

 

SULTAN MURAT 

SULTAN MURAT:

Usnijo sam jedan cudan sanak

Nad Kosovom crni gusti oblak

Mjesto kise beli snijeg bije

Ja bosonog po snijegu setam

Noge zebu od studeni jake

Da bolove izdrzat nemogu

Kad pokusah noge da pokrijem

Svilom belom mojega pojasa

Uhvati me neka snazna ruka

Pa povuce moju sedu kosu

Tako da sam lebdijo u zraku

U tom sam se strahu probudijo

Pa vas pitam mudri i pametni

Sta mi sanak htede sa tim reci

 

SAHIN PASA 

SAHIN PASA:

San je cudan

Mnogo zagonetan

Beli snijeg

Moze jade znacit

ALI PASA 

ALI PASA:

Kosu vuci i lebdeti zrakom

Samo ALAH

Tako nesta moze

EVRENUS PASA 

EVRENUS PASA:

Posto si se iz sna probudijo

To govori o zivotu tvome

Koga ALAH

Produziti kani…

 

PRESTONASLEDNIK JAKUB 

JAKOB:

Svi su snovi Babo neresivi

Bez ALAHA nema odgovora

Ko je od nas dolican tog znanja

Da govori poruke ALAHA

A jos vazduh kao i ja dise

Nemoj te se ljudi nagadjti

Muhamed se sa grohotom smije

Svakoj reci koju prozboriste

 

BAJAZIT 

BAJAZIT:
              Ja nikad snivo nista nisam

Niti u snu trazim odgovore

O budnome mojemu htijenju

Kom sam ALAH svaku tajnu pozna

Posmatrajuc kroz prozore duse

Sta zelimo i  sta sakrivamo

U budnosti ALAH duse meri

Sudice nam  po nasim  zeljama

 

 

EVRENUS PASA:

Stvarno ALAH u budnosti sudi

Ali u snu daje opomene

Svakom od nas posebnijem putem

Da bi smrtnik sebe promenijo

Zato snovi nisu odgonetni

Nikom onom kog ALAH ne ljubi

I sapuce u snu i na javi

Reci knjige Svetoga KURANA

Kog MUHAMED sam u snu spozna…

 

SULTAN MURAT:

San je laza

ALAH je istina

Nego braco po vjeri i krvi

Da sad plan bitke provjertimo

Da bi znali u ime ALAHA

Nevjernike u pakao poslat…

 

SVI U GLAS:

Sultan Murat je mudar!

Muhamed je veliki!

ALAH JE SILAN!

 

EVRENUS PASA:

Pusti strelce neka rat odluce

Kad konjica nevjernika nadre

Moramo se povuci na stranu

Dusmani ce mislit da bjezimo

Pa ce nadrt nadcoivjecnom snagom

A onda ih sa bokova tuci

I ubijat jednog po jednoga…

 

JAKOB:

Jeli Pasa ta taktika tvoja

Sveta stvar u ocima ljudi

Koji KURAN u srcima gaje

Nijel sram dusmana docekat

I ubijat strelama u ledja

 

SAHIN PASA:

Ako mislis nevjernike tuci

Po zakonu pravde iz KURANA

Onda znaj silni JAKOBE

Proci  ce mo kao kod Bilece

Gde jedini uteko sam tada

KURAN sveti nije za svakoga

Nevjernici KURAN ne priznaju

Zasto onda da ih mi  salimo

I radimo spravdom protiv sebe

 

BAJAZIT:

Al pitanje ovde je sad glavno

Jel sramota pred dusmanom bjezat

Sta ce nato Janicari reci

A Spahije ljuto ce nas psovat

Ne ce shvatit lukavstva taktike

Pomisli ce da smo kukavice

 

ALI PASA:

Bjezat nije kukavicka stvar

Ako svi u naprijed znamo

Da bjezeci nevjernicke horde

Kasnije ce plijen zamki postat

 

SULTAN MURAT:

Muhamed nam oprostiti nece

Ako slovo KURANA prljamo

I padnemo na nivo neljudi

Ko sto horde nevjernika jesu

Al u ratu da bi pobedili

Sve rabote i takticke varke

Pobjeda  ce nepravdu izbledjet

Muhamed nam oprostit ce grehe

Jer tucemo krvnike ALAHA

Jos imamo jedan adut jaki

Jedan zet toga mrskog Cara

Obeco je da ce nam pomoci

I to nije po KURANU pravda

Al pobjeda ISLAMA je preca

ALAH ce nam grehe oprostiti

Jer bijemo dusmane ISLAMA…

 

MUHAMED PASA 

SVI U JEDAN GLAS:

Sultan Murat je mudar!

Muhamed je veliki!

ALAH JE SILAN!

 

 

This entry was posted in POEZIJA - POZORISNI KOMAD. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

